ارزیابی برنامه آموزش مهارت های زندگی در مدارس متوسطه اهواز براساس الگوی ارزیابی سیپ

منصور سودانی

دوره 26، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 111-130

https://doi.org/10.22055/psy.2019.23682.1909

چکیده
  چکیدهپژوهش حاضر، با هدف ارزیابی برنامه ی آموزش مهارت های زندگی در دبیرستان های استان خوزستان با استفاده از الگوی ارزشیابی سیپ(CIPP) اجرا شده است. جامعه آماری مورد مطالعه، شامل سه زیرجامعه ( دانش آموزان، مشاوران و مدیران)، بود که با استفاده از روش های سرشماری و نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب گردیدند. بدین منظور، ابتدا چارچوب کلی ...  بیشتر

بررسی اثربخشی آموزش به شیوه شناختی-رفتاری بر بهبود عملکرد خانواده زوجین ناسازگار

منصور سودانی؛ مهناز مهرابی زاده هنرمند؛ سارا فرحبخش

دوره 16، شماره 2 ، دی 1388، ، صفحه 71-86

چکیده
  هدف از این پژوهش اثربخشی آموزش به شیوه شناختی-رفتاری بر بهبود عملکرد خانواده زوج‌های ناسازگار واحد مرکزی 148 بهزیستی تهران بود. طرح پژوهش‏، طرح آزمایشی گروه گواه با پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه‌ی مورد مطالعه در این تحقیق شامل همه‌ی زوجینی بود که در سال 1388 به مرکز مشاوره‌ی بهزیستی شماره 148 تهران مراجعه کردند و دارای مشکلات زوجی ...  بیشتر